Francezii se reîntorc la vin.Rolul decisiv al femeilor

Share on Social Media

Vitisphere publică rezultatul unui sondaj recent, adică din 2024, care demonstrează că, avansînd cu 5%, consumul de vin a reocupat primul loc în rîndul publicului francez.

Interesant este rolul femeilor în această răsturnare de situație, ele consumînd cu 7% mai mult vin decît o arătau sondajele similare ale anilor trecuți, ajungîndu-se la 56%. În schimb, scade preferința pentru bere. Bărbații preferă în continuare berea, în proporție de 72%.

În termeni generaționali, tinerii între 26 și 35 de ani manifestă un interes în creștere pentru vin, cu 14%, în timp ce berea progresează la cei între 36 și 49 de ani. Tinerii între 18 și 25 de ani, relevă sondajul, sînt atrași cu 7% în plus de șampanie.

Soiurile preferate ale francezilor sînt Chardonnay și Pinot Noir, în timp ce Sauvignon blanc e preferat de tineri, în special.

În privința cumpărării de vin, sondajul arată că există, și anul acesta, o scădere. Și o preferință crescîndă a consumatorului pentru vinurile sub 10 euro sticla. Cela mai vîndute vinuri rămîn, însă, cele cu prețurile între 11 și 20 de euro.

Fără legătură cu acest sondaj, iată, așa, pentru informare, un grafic despre consumul de vin pe națiuni. Noi ne ascundem în sticla cea mare 🙂

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Subscriber not found.