Vinul coboară în mulțime

Share on Social Media

E o realitate statistică: deși populația lumii crește, consumul de vin scade. Da, o spun cifrele greu de contrazis. Chiar și în Franța, una dintre patriile vinului, se întîmplă asta. Încă de la naștere, cei care vin pe lume fac parte dintr-o minoritate (deocamdată) care nu consumă alcool. Oferta depășește cererea. Așa că trebuie făcut ceva, trebuia ca vinul să se îndrepte spre consumul de masă. (Totuși, să nu uităm că, acum niște zeci de ani, În Franța, consumul de vin la orice masă era aproape “obligatoriu”. Chiar și în spitale se servea cîte un pahar de vin de masă.

Între timp regulile de circulație au făcut ca tot mai mulți șoferi să evite consumul de vin înainte de a urca la volan. Să-l evite, dar nu de tot, pentru că încă poți consuma un pahar de vin sau o sticlă de bere și apoi să conduci.

Ei, nu vă mai rețin, vreu să vă aduc la cunoștință un mic fenomen. L-am văzut prima dată într-un magazin netto, acum e rîndul celor de la Intermarché să facă asta. Au apărut vinuri care pe erichetă nu mai au niciun nume de chateau sau de domeniu, nici o apelație, nicio vorbă despre randamentul viei etc. Eticheta îți spune cu ce merge vinul: cu pizza, cu friptură, cu sandvișuri. casă nu te încurci în tot felul de amănunte pe care le apreciază doar o mînă de pretențioși. (Și ca să nu ai nevoie de tirbușon, unele dintre vinurile respective au capace de tablă, care se deșurubează. )

Nu cred că e o invenție franțuzească, dovadă e și imaginea de mai jos. Care mi se pare mai justă: dacă nu italienii, cine să facă vinuri pentru Pizza și paste?

Vinul coboară în mulțime, acolo de unde a și plecat, împins de bere și de tării chimice.

2 comments

  1. Am observat trendul ăsta acum aproape 20 la un producător Sud African la care lucra și compatriotul nostru Răzvan Macici. Răzvan era oneolog pt vinurile de sub etichetele premium, astea tot a chateau aduceau, dar la gamele ieftine cred ca firma asta a venit prima dată cu nume gen Fresh & Fruity, fara sa mai specifice soiuri sau alte detalii care ar fi încurcat consumatorul aflat la inceputul relației cu vinurile.
    E un trend, cred că este bun pt lucrurile trebuie să se învârtă

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Subscriber not found.